Primii pași cu fluierul în mînă

Fluierul are cele 6 găuri este proportionat in 3+3, foloseste degetul arătător si cele 2 mijlocele dreapta jos şi stânga sus, astfel incat gaurile să fie bine acoperite. Aici nu este interesant care măna pui jos, dar dacă treci la suflatoare cu clape, este bine de ştiut, că aceasta distribuţie este un standard internaţional, şi daca nu invaţam de la început, nu putem face trecerea la alte instrumente cu clape. Fluierul astfel ţinut, încearcă să sufli, şi putem âncepe primele exerciţii.

Ca să te orientezi după note, trebuie sa cercetezi tabulatura, care este ceva orientativ, fiind un instrument tradițional, poate fi folosit în multe feluri, fiecare rapsod are degetaţie specifică. este important, ca pentru început să avem folosinţa celor două octave.

Am numărotat gţurile de la 1-6, de jos în sus, astfel se prind sunetele, în felul următor:

Sunetele:

Prima octavă:

prima forța de suflare
C/ do 1-6
D/ re 2-6
E/ mi 🙂 3-6
F/ fa 4-6
G/ sol 5,6
A/ la 6
bB/ b.si 4,5
H/si empty

A doua actavă
C/ do 1-5
D/ re 2-6
E/ mi 🙂 3-6
F/ fa 4-6
G/ sol 5,6
A/ la 6
bB/ b.si 5
C/ do 4,5


Săritura pe qvintă

A treia forță de suflare, când pozitiile de la primele octave suna o qvinta mai sus.


G/ sol 1-6
A/ la 2-6
H/ si 3-6
C/ do 4-6
D/ re 5,6
E/ mi 6

a patra forta este octava a 3-a putem scoate doar do, re plus ce știe fluierul.

În cadrul jocului, se disting 4 forţe diferite, de presare a a erului in fluier, din care rezulta schibmările de octavă şi cvintă, fţrţ schimbţtor, ca la fluier clasic, echivalentul a primelor 4harmonice naturale. Astfel se pot scoate 2 octave şi jumătete.

Exerciţii de început

Daca esti pedagog, recumand următoarele

la aceste exerciţii nu este interesată sunetul pe care prinzi. Muzicienii cu experienţă pot să neglijeze. Este important însă pentru pedagogi, fiind că conţine idei bune pentru a porni copii să se obişnuiască cu degetaţia, şi acoperirea găurilor.

Acestea sunt urmatoarele:

Coborărea

Urcarea

Cantece simple pentru copii:

ex „Trei iezi cucuieţi…”