Iddea principală este, ca să construim melodiile de învățat îmtr-un sistem pedagogic. Propun câteva etape care reprezintă totodată nivele de greutate după cum urmează.
1 Melodii de ambit mic fără a schimba octava
Ușurința acestei etape constă în gândirea lineară la fluiere, adică prin acoperirea și deschiderea treptată a găurilor sunetul merge jos sau sus. Treptat introducem și sunete care ies din logica respectivă.
Banumaracinii
Joc cunoscut în multe regiuni cu dansuri difeite
iata varianta din Workshop
greutatile melodiei
Drumul Dracului, Ördög utja
Joc din Moldova, zona ceangăilor (Cleja)
Dupa care variantele din Workshop
partea A
partea B
intregul
și câteva variații
Jocul Căpriței Sau Este jő, szürkül bé
ritual de anul nou, cu varianta cântata în Ceangăime
Următoarele două melodii propuse pentru copii în lb Maghiară
A barátok. a barátok…
Melodie de dans cantat in Ungureste
Mikor nékem Laci Bátyám szépen hegedülne
Hová mész te szürke cáp?
2 Melodii de ambit mare
in gama majoră pe pe gradul IV sa minor pe gradul II
Erdő melett nem jó lakni
Ceardaș Unguresc
Jocul căpriței (în fa)
melodie din modulul trecut transpus în gradul IV
Floricica
Joc moldovenesc în Re-minor
Încă câteva variații din Workshop
Cu câteva ornamente
Brau din Cleja
Un rapsod excplica și cum și-a învățat copilul
Câteva melodii din Câmpia Transilvniei
Még egy csárdás Cbe, azaz a furulya alaphangjára zár.
3 Melodii pentatonice
Pentatonia din Ghimeș
itt g alapú Lá pentaton hangsorról van szó, a mély és a 2. fuváserősséget használják. később lehet sisziteni a végtelenségig:
Búzát vittem a malomba
A Gyimesi hegyek
Oroszorsazág nem jó helyt van